Talare: Kommer snart

Torsten Jansson
Grundare, New Wave Group

Läs mer

Gunilla von Platen
Multientreprenör

Läs mer

Elina Berglund
Grundare och vd, Natural Cycles

Läs mer

Johnny Warström
Grundare och vd, Mentimeter

Läs mer

Maryam Ghahremani
VD, Bambuser

Läs mer

Kerstin Cooley
Managing partner, Brightly Ventures

Läs mer

Emil Eifrem
Grundare och vd, Neo4j

Läs mer

Charlott Mattfolk
Scenarioplaneringsexpert

Läs mer

Niklas Roupé
VD, Bombayworks

Läs mer

Mehrdad Mahdjoubi
Grundare och VD, Orbital Systems

Läs mer

Gustav Toresson
Vd, Memmo

Läs mer

Stina Ehrensvärd
Medgrundare och VD, Yubico

Läs mer

Bo Mattsson
Techinvesterare och grundare av J12 Ventures

Läs mer

Fredrik Skantze
Medgrundare och VD, Funnel

Läs mer

Tilda Nordh
Grundare, Rapide

Läs mer

Karl Rosander
Medgrundare, Acast

Läs mer

Måns Ulvestam
Medgrundare, Acast

Läs mer

Hannah Meiton
Affärscoach, Sting

Läs mer

Hugo Rosas
Grundare, Clean Drinks

Läs mer

Hermann Haraldsson
VD, Boozt

Läs mer

Kaj Török
Informations- och hållbarhetschef, MAX

Läs mer

Erik Gatenholm
Medgrundare och VD, Cellink

Läs mer

Camilla Björkman
VD på Breakit och moderator

Läs mer

Fritte Fritzson
Moderator, komiker och programledare

Läs mer

Program (uppdateras löpande)


Varmt välkommen!

Scaleup week inleds av veckans moderatorer Camilla Björkman, vd på Breakit och Fritte Fritzson, komiker och programledare.

40min

Superentreprenören om sina värsta kriser – så kom han tillbaka och det lärde han sig

Profilklädersbolaget New Waves grundare, vd och storägare Torsten Jansson har stångat sig igenom tre tuffa kriser sedan starten för 30 år sedan. I en het intervju ger han sina bästa råd till entreprenörer som vill ta sig starkare ur denna kris.

Talare: Torsten Jansson, New Wave Group

30min

Presentation och nätverkande

Lär känna några av dina blivande nätverksvänner.

10min

Från kris till succé – så byggde vi om vår affär

Livevideotjänsten Bambuser är ett av de bolag som har fått anpassa sin affärsmodell i takt med att konkurrensen från jättar som Facebook ökat. Ett av Bambusers nyare drag är satsningen på en ny livetjänst inom e-handel där man knutit starka spelare som Lyko, Nakd och Bianca Ingrossos Caia Cosmetics till sig. Här ger Bambusers vd, Maryam Ghahremani sina bästa tips på hur man vinklar om sin affärsmodell för att anpassa sig till nya tider.

30min

Från idé till internationell succé – på 9 månader

Han fick idén efter en middag med Elon Musk. Sedan gick allt i rekordfart. Efter en succéartad premiär hemma i Sverige är smålänningen Gustaf Toresson nu på väg att lanserar kändis-plattformen Memmo i ytterligare ett 20-tal länder. Hör hans sanslösa story och vad andra entreprenörer som vill växa kan lära av den.


Talare: Gustav Toresson, Memmo
30min

Workshop: Vilket värde levererar ditt bolag egentligen?

Workshop i grupper.

30min

Så får du investerarna (eller banken) på kroken – trots krisen

Både tidigare finanskriser och it-bubblan var ett stålbad för många entreprenörer eftersom kapitalet som finansierade dem försvann. Ser vi samma tendenser nu i och med corona? Vilka alternativ har du som en entreprenör som behöver kapital? Och hur får du kapitalet att räcka?

Paneldeltagare (uppdateras löpande): Kerstin Cooley, Brightly Ventures

30min

Programpunkt kommer

30min

Nätverkande och diskussion

15min

Workshop: Se in i framtiden – så kan du förbereda dig redan nu

Vad händer efter corona – och hur ska man planera efter det? Det är en fråga som många ledare och entreprenörer i Sverige ställer sig just nu – utan att hitta ett svar. Ingen av oss kan väl förutse framtiden? Eller kan vi det? Charlotte Mattfolk är mångårig managementkonsult och expert på så kallad scenarioplanering. Här guidar hon dig rätt.

Talare: Charlott Mattfolk, scenarioplaneringsexpert

45min

Programpunkt kommer

30min

Slut för denna dag!

Stort tack för idag! Vi ses igen i morgon.

5min


Varmt välkommen till veckans andra dag!

Dagen inleds av veckans moderatorer Camilla Björkman, vd på Breakit och Fritte Fritzson, komiker och programledare.

5min

Klimatanpassa din affärsmodell – och öka försäljningen (samtidigt)

Trycket på näringslivet att ställa om till hållbara affärsmodeller har aldrig varit större. Unga, flexibla och relativt nystartade bolag har många möjligheter att justera sin affärsmodell jämfört med de stora etablerade jättarna. Hur identifierar man vart man har mest impact i sitt hållbarhetsarbete? Hur kan man minska sitt koldioxidavtryck och hur ser kunskapsläget egentligen ut när det kommer till klimatkompensation? 

Talare: Kaj Török, Max Burgers

30min

Nätverkande

10min

Organisera för tillväxt

Scaleups, som har fått traction och hittat sin målgrupp kan växa snabbt. Med en 20% tillväxttakt så dubbleras bolagets storlek på under 4 år, vilket ställer höra krav på strategi, organisation och exekvering. Men hur planerar man med en tillväxttakt på över 20% per år? Hur säkerställer man att man växer hållbart, med bibehållna KPI:er gällande kundnöjdhet och interna processer?

Talare: Hermann Haraldsson, Boozt

40min

Rekrytera rätt – så hittar du stjärnorna (och undviker rötäggen)

Många bolag vittnar om en rådande brist på talang, vilket hindrar dem att expandera. Samtidigt finns det många rön kring vad som är viktigast gällande kompetens eller potential. Hur hittar man kvalificerade medarbetare snabbt? Hur bibehåller man gedigna processer med onboarding, utbildning och en professionell process i en fas av snabb expansion? Vilka misstag ska man undvika?

Paneldeltagare (uppdateras löpande): Bo Mattsson,  J12 Ventures

30min

Programpunkt kommer

30min

Diskussion i grupp om rekrytering

20min

Sekt eller superteam – så bygger du en företagskultur för tillväxt

Finns det en sak som genomgående är viktigt för både stora och små bolag, är det en gynnsam företagskultur. Det finns få saker som lockar medarbetare som den kända startup-kulturen. Men vad händer med kulturen när bolaget blir mer moget? Hur kan man utveckla och bibehålla en stark företagskultur för ett företag som genomgår snabb tillväxt? Vilka negativa sidor finns med en för stark kultur?

30min

Nätverkande

20min

Programpunkt kommer

Slut för denna dag!

Stort tack för idag! Vi ses igen i morgon.

5min


Varmt välkommen till veckans tredje dag!

Dagen inleds av veckans moderatorer Camilla Björkman, vd på Breakit och Fritte Fritzson, komiker och programledare.

5min

Från flykting till stjärnentreprenör – Gunilla von Platens 5 viktigaste nycklar för att växa bolaget

30min

Nätverkande

10min

Byggde ett miljardbolag – nu avslöjar han hur du skapar den ultimata säljstrukturen

En av de vanligaste utmaningarna för försäljningschefer i växande bolag är hur man ska allokera sina resurser i förhållande till inbound/outbound. Hur kan man sätta upp en vinnande försäljningsorganisation med den rätta mixen? Vilka faktorer är de viktigaste för att driva processen från kännedom till försäljning?

Talare: Fredrik Skantze, Funnel

30min

Tillväxtexpertens bästa råd – här är smartaste verktygen för att skala

Ett bolag som växer snabbt ställs in för flera utmaningar. Allokering av rörelsekapital, rekrytering samt infrastruktur och interna processer kan alla bli flaskhalsar som hindrar fortsatt tillväxt. Men hur sätter man upp sin organisation för att kunna ta tillvara på tillväxten? Hur möjliggör man att snabbt skala sin produkt och sitt team utan att uppleva växtvärk?

Talare: Hannah Meiton, Sting

30min

Varumärkesvård för 20-talet – så skapar du relevans, trovärdighet och avslut

Aldrig har företagare haft fler vägar att nå sina slutkunder. Traditionell media, influencers, adwords och earned-media är begrepp som varje bolagsledning behöver ta ställning till. Men hur säkerställer man att man bygger ett starkt varumärke, med god kännedom hos sin kärnmålgrupp? Hur säkerställer man att varumärket känns relevant och står för rätt saker i dessa turbulenta tider?

Talare: Hugo Rosas

40min

Exklusivt – Acast-grundarna coachar dig till nästa nivå

Att attrahera investerare och kapital behövs ofta för att möjliggöra en snabb tillväxt eller potentiell expansion. Men vilka KPI:er behöver du fokusera på för att även maximera värdet på ditt bolag? Hur hanterar man konflikter med nuvarande investerare och vilka baksidor finns det med externt kapital?

Talare: Måns Ulvestam och Karl Rosander, Acast

30min

Programpunkt kommer

30min

Slut för denna dag!

Stort tack för idag! Vi ses igen i morgon.

5min


Varmt välkommen till veckans fjärde dag!

Dagen inleds av veckans moderatorer Camilla Björkman, vd på Breakit och Fritte Fritzson, komiker och programledare.

5min

Så bygger du ett starkt koncept som kan skala geografiskt

Alla företagares förhoppning är att bygga ett attraktivt koncept oavsett region eller geografi. En utlandsexpansion med anställda i flera länder ställer mycket nya krav på ledarskap och affärsutveckling. Hur bygger man ett koncept som är geografiskt skalbart? Hur håller man samman organisationen när den blir geografiskt utspridd?

Talare: Tilda  Nordh, Rapide

30min

Nätverkande

10min

Programpunkt kommer

30min

Sveriges nästa unicorn-grundare: Så har vi byggt ett skalbart miljardbolag

Emil Eifrém har grundat grafdatabasbolaget Neo4j som idag omsätter över en miljard dollar och konkurrerar med jättar som Amazon. Här berättar Emil om hur han gjort för att skapa ett skalbart miljardbolag.

30min

Hon fick klotets tyngsta techbolag som kunder – nu bjuder hon på framgångsformeln

Vissa företag lyckas år efter år leverera kraftig tillväxt. Detta trots att produktutveckling, sourcing och försäljning också behöver utvecklas i samma takt. Men hur bygger man en skalbar produkt i en teknikintensiv bransch? Hur gör man för att få de stora jättarna som kunder?

Talare: Stina Ehrensvärd, Yubico

30min

Workshop: Att skala ett tjänstebolag – så gjorde vi (och så kan du göra)

Att skala en digital produkt är en sak – men hur skalar man egentligen ett tjänstebolag på bästa sätt? Niklas Roupé är vd på och en av grundarna till digitala fullservice-byrån Bombayworks som vuxit till över 70 miljoner i omsättning. Här beskriver han hur han steg för steg skalat Bombayworks och vad man som tjänstebolag behöver tänka på för att bli en scaleup. Du får även workshoppa i grupp med andra deltagare.

60min

Att skala en produkt globalt – så gjorde vi

Snabbväxande bolag på en eller flera lokala marknader ställer sig ofta frågan om tiden är mogen för en ordentlig utlandsexpansion. Detta ställer dock nya krav på kundkännedom, regulatoriska miljöer samt distribution och försäljning. Hur kan man möjliggöra en snabb expansion och skala en produkt globalt? Vilka är nyckelfrågorna, och vilka fallgropar måste man undvika?

Talare: Elina Berglund, Natural Cycles

30min


Egen reflektion och fortsatt nätverkande

Under veckan har ni tagit del av mycket intryck, ny information och nya kontakter. Fredagen är därför ett utmärkt tillfälle att reflektera kring vad du tagit med dig och hur du själv ska applicera det i ditt eget entreprenörskap. Idag kan du också boka upp möten med de andra deltagarna du träffat under veckan.

Programmet uppdateras löpande. Breakit reserverar sig för eventuella ändringar i programmet och talarlistan ifall talare skulle få förhinder. 

Har du frågor om programmet? Kontakta Breakits eventavdelning på event@breakit.se.

Kontakta oss

Olivia Lindström
olivia@breakit.se

Eventchef

Diana Demin
diana@breakit.se

Marknadskoordinator

Emelina Seppänen
emelina@breakit.se

Key Account Manager